is a composer and sound artist based in Madrid.

What you are reading is an artist statement where I have to talk about myself in the third person.

Artist statements are a jail, don´t be a prisoner.
︎


>> Live Dates<<

   Projects ︎











    Discography ︎

Solstitium
Concerto para Plantas
Live In Taipei
HiperObjetos
Dios, Ministerio, Lluvia y Poder
TTIGII (as Negrønegrø)
TTIG (as Negrønegrø)

    I’ve been performing live shows ans exhibiting projects at ︎

>> Museo Centro de Arte Reina Sofia
>> Teatro Circo Price
>> C. Cultura Contemporánea CondeDuque
>> La Casa Encendida
>> Espacio Fundación Telefónica
>> Circulo de Bellas Artes de Madrid
>> Media Lab Prado
>> Tabakalera Donosti
>> SEMINCI Valladolid
>> Museo de la Memoria Montevideo
>> Heritage Space Hanoi
>> Meta House Phnom Penh
>> Sonic Dreams Festival Ireland
>> Wos Festival Santiago
>> Intramurs Valencia
>> Taipei Community Radio
>> Teatro Replika
>> La Pascasia Medellin
>> MOUTOU Kuala Lumpur

     Social Media ︎
Instagram
Bandcamp
Spotify
Mail



Mark
Tu No Me Has Creado

Acción sonora por los derechos de la mujer. Proyecto presentado en el Festival Internacional de Arte Sonoro de Montevideo 2017 y en el Museo de la Memoria de Montevideo.

Curated by: Lucía Chamorro, Ingrid Palacios, Laura Rodríguez, Elena Solis.

Date: 2017






(EN)        The bots and virtual assistants that we use in our daily technological tools (Apple Siri, Microsoft Cortana, Alexa from Amazón, GPS Assistants, Irene from Renfe ...) are represented by female voices, also known as fembots.

It is, once again, a cultural fantasy created by men for the use of the feminine gender as a sexualized object in the service of the masculine gender.

The big technology companies create women automata in the development of their AI, as a visible face and brand voice, and in turn, real women only add up to 30% of the workforce in the technology sector, according to figures issued by Apple, Google, Facebook and Amazon.

The piece that is presented consists of a series of audios where we can listen to these fembots trying to raise their own manifestoes for the rights of women and denouncing the present inequality in their companies.

Companies that discriminate against women and at the same time use the feminine gender as a brand image and technological innovation.





(SP)        Los bots y asistentes virtuales que utilizamos en nuestras herramientas tecnológicas diarias (Siri de Apple, Cortana de Microsoft, Alexa de Amazón, los asistente GPS, Irene de Renfe…) son representados por voces femeninas, también conocidos como fembots.

Es, una vez más, una fantasía cultural creada por hombres para la utilización del género femenino como objeto sexualizado al servicio del género masculino.

Las grandes empresas tecnológicas crean mujeres autómatas en el desarrollo de sus IA, como cara visible y voz de marca, y a su vez, las mujeres reales apenas suman el 30% de la fuerza de trabajo en el sector tecnológico, según cifras emitidas por Apple, Google, Facebook y Amazon.

La pieza que se presenta consiste en una serie de audios donde podemos escuchar a estos fembots intentando plantear sus propios manifiestos en pro de los derechos de la mujer y denunciando la desigualdad presente en sus empresas.

Empresas que discriminan a la mujer y al mismo tiempo utilizan el género femenino como imagen de marca e innovación tecnológica.



Mark